خدمات فنی انرژی
خدمات فنی انرژی نارون

خدمات فنی انرژی

خدمات شرکت نارون در حوزه خدمات فنی انرژی در دو بخش اصلی بهینه سازی انرژی در ساختمان، بهینه سازی انرژی در صنعت متمرکز می باشد.
دسته بندی: 
متناسب نیاز: 
شرکتهای بزرگ
شرکتهای متوسط
استقرار در: 
30 روز (تقریبی)
خدمات فنی انرژی نارون

عمده خدمات فنی انرژی شرکت مشتمل بر ممیزی انرژی ساختمان، معاینه فنی موتورخانه، طراحی و اجرای سیستم مدیریت ساختمان (BMS)، نگهداری و بهبود تاسیسات ساختمان، بازرسی انرژی، ممیزی انرژی صنایع، بازنگری انرژی، خدمات اندازه‌گیری و صحه‌گذاری پروژه های صرفه‌جویی انرژی و بهبود سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر استاندارد ISO 50001 می‌باشد.

ممیزی انرژی صنایع

ممیزی انرژی مبتنی بر استاندارد ISO 50002 :

ممیزی انرژی مجموعه‌ای از اقدامات برای تعیین وضعیت موجود مصرف انرژی سازمان و گلوگاه های مصرف انرژی در جهت برآورد پتانسیلهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تحلیل اقتصادی راهکارهای بهبود کارایی انرژی سازمان می باشد. برای دستیابی به نتایج مطلوب در ممیزی انرژی، شناخت كافی مميز از فرآيند و نحوه توليد محصول و آگاهی از نقاط كليدی و پرمصرف در پروسه توليد لازم است و مميز می تواند بر پايه اين دانسته‌ها، سريعتر، بهتر و كاملتر به اهداف تعيين شده دست يابد. مطابق با استاندارد ISO 50002 ممیزی انرژی در سه سطح متفاوت و با توجه به نیاز هر سازمان قابل انجام است. البته ممکن است در برخی از سازمانها، جزییات ممیزی انرژی در بین سطوح 1 الی 3 قرار گیرد. در سطح 1 حداقل جزییات لازم برای ممیزی انرژی را در بر می‌گیرد و سطح 3 جامع و کاملترین سطح ممیزی می‌باشد. سطح مناسب جزییات مورد نیاز برای ممیزی انرژی، با توجه به هدف ممیزی، مصارف و استفاده از انرژی و منابع در دسترس برای ممیزی تعیین می گردد. به عنوان یک فعالیت مقدماتی برای ممیزی، لازم است داده های در دسترس برای ممیزی انرژی مشخص و اینکه آیا داده ها برای انجام سطح بالاتری از ممیزی کافی است، مشخص گردد و اگر اندازه گیری تکمیلی لازم باشد، محدوده و وسعت آن تعیین گردد. جهت انجام ممیزی سطح 2 و 3 لازم است با توجه به تغییرات سالانه انرژی مطابق با قانون هدفمندی یارانه‌ها، تعرفه‌ کنونی و یا تعرفه مرجع هزینه های انرژی برای تحلیلهای اقتصادی مشخص گردد.

ممیزی انرژی ساختمان

ممیزی انرژی و ارتقا رده برچسب انرژی ساختمان

ممیزی انرژی در ساختمان مجموعه ای از اقدامات برای تعیین میزان انرژی مصرفی، شناسایی امكانات موجود و ارزیابی میزان صرفه جویی انرژی ممكن در ساختمان می باشد. خدمات اصلی در این بخش مشتمل بر موارد زیر است. 

  • پوشش ساختمان: سطوح عایق، تهویه، نفوذ هوا و غیره
  • الگوی مصرف: دوره های بهره برداری، سیستم های کنترلی، دما و رطوبت، روشنایی الکتریکی و ...
  • تعیین مصارف عمده ساختمان: گرمایش ، سرمایش و تهویه مطبوع
  • وضعیت انتقال انرژی در ساختمان و بررسی وضعیت نشتی در فن ها و پمپ ها، عایقكاری لوله های بخار، آبگرم و کانال هوا
  • وضعیت روشنایی الکتریکی: کیفیت، شدت روشنایی، کارآیی شدت روشنایی، قابلیت تغییرپذیری کنترل و غیره
  • وضعیت موتورخانه: وضعیت بویلرها، چیلرها، مخازن، لوله کشی و برگشت کندانس و ...
  • مقایسه عملکرد ساختمان با شاخص های استاندارد برچسب انرژی ساختمان
  • شناسایی فرصت های مناسب صرفه جویی انرژی

ما که هستیم؟

قلب نارون متشکل از ایده‌های نامحدود و خلاقانه و روحیه‌ای مشارکتی است. در تیم ما تخصص و تعهد حرف اول را میزند.

درباره ما

ما چگونه کار میکنیم؟

شعار ما، ارتباط نزدیک با صنعت و برترین نقطه قوت ما، فعالیت در مسیر خلق ارزشهای جمعی است.

لمس کنید